اگر یکی از کاربران و خواننده مطالب کانال اندروید پارسی هستید، قطعا با این ابزارها و قابلیت ها پیش از این آشنا شده اید. اما بسیاری از کاربران چندان آشنایی با این ابزارها ندارند و در نتیجه دانستن آنها میتواند در بخشی از استفاده این کاربران از گوشی هوشمند خود موثر باشد.

ترفند حرفه ای و مخفی اندروید😲

طبق درخواست های شما کاربران


نگه داشتن دکمه Home برای دیدن برنامه های باز و انتخاب کردنشون.

در حالی که دستگاه خاموشه، روشن کردنش + نگه داشتن دکمهBack برای رفتن تو صفحه FastBoot

در حالی که دستگاه خاموشه، روشن کردنش + نگه داشتن 

دکمه Home برای رفتن به صفحه Boot2 جهت کارهای: نصب رام، بکآپ و رستور ناندرویید، Factory Resetنمایش شماره IMEI گوشی #06#*

تنظیمات کلی گوشی

*#*#4636#*#*فعال سازی شماره گیری صوتی

*#*#8351#*#*

غیر فعال کردن حالت شماره گیری صوتی 

*#*#8350#*#*

برنامه برای تست گوش

ی*#*#7262626#*#*

کدی برای از کار انداختن PUK کد برای تماسهای اضطراری

 **05**

<وارد کردن پین کد جدید >*<وارد کردن دوباره پین کد جدید >

کد:#*#*#4636#*#*


با تایپ این کد در گوشی اندرویدی خود، می توانید اطلاعات تلفن، اطلاعات باطری، تاریخچه کارکرد باطری و وضعیت کاربری آن را ببینید.


کد: *#*#7780#*#*


با این کد گوشی شما factory data reset می شود، یعنی اینکه موبایل به تنظیمات پیش فرض کارخانه برمی گردد و این اطلاعات از درون آن حذف می شوند: اکانت های گوگل که روی موبایل تعریف شده یا با آن در ارتباط باشند تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در اپلیکیشن ها و سیستم اپلیکیشن های دانلود شده اما این دستور کاری به برنامه های سیستمی، اپلیکیشن ها و همچنین اطلاعات کارت حافظه ندارد.


کد: *2767*3855#


این دستور یک خرابکار تمام عیار است. گوشی شما را به تنظیمات کارخانه ای بر می گرداند، اما سر راه همه چیز را از فایل و فولدر گرفته تا اطلاعات و تنظیمات حافظه داخلی تلفن، پاک می کند و سپس فریم ویر (firmware) گوشی را از دوباره نصب می کند. پس در استفاده از این کد نهایت دقت را به کار ببرید و مراقب باشید.


کد: *#*#34971539#*#*


این کد اطلاعاتی درباره دوربین گوشی را به شما نشان داده و گزینه های زیر را هم در اختیارتان می گذارد: آپدیت فریم ویر دوربین در ایمیج (هیچ گاه این گزینه را امتحان نکنید) آپدیت فریم ویر دوربین روی کارت حافظه SD نمایش ورژن فریم ور دوربین شمارش تعداد آپدیت فریم ور


کد: *#*#7594#*#*

@androidparsi

این دستور، عملکرد دکمه قطع مکالمه/پاور (End Call/Power) را تغییر می دهد. شما می توانید شیوه عملکرد این کلید به خصوص را خودتان تنظیم کنید.


کد: *#*#273283*255*663282*#*#*

@androidparsi

این کد به شما امکان پشتیبان گیری از فایل های چند رسانه ای همچون عکسها، فیلم ها، آهنگ ها و یادداشت های صوتی را می دهد.


کد: *#*#197328640#*#*

@androidparsi

با تایپ این عبارت به مود سرویس گوشی وارد می شوید. در آنجا می توانید تست های مختلفی را انجام داده و یا تنظیمات گوشی را تغییر دهید.


کدهای تست سخت افزارĺ (وای فای، بلوتوپ، جی پی اس)تست کارت شبکه بیسیم موبایل


*#*#232339#*#*


*#*#526#*#*


*#*#528#*#*


تست GPS


*#*#1472365#*#*

*#*#1575#*#*


تست بلوتوث


*#*#232331#*#*


این کد آدرس دستگاه بلوتوث را نمایش می دهد


*#*#232337#*#


برای ورود به بخش سرویس کنترل و تظارت Gtalk از این کد استفاده کنید


*#*#8255#*#*


کدهای مخفی برای دستیابی به اطلاعات فریم ور (میان افزار)


*#*#4986*2650468#*#*

PDA, Phone, H/W, RFCallDate


*#*#1234#*#* – PDA and Phone


*#*#1111#*#* – FTA SW Version


*#*#2222#*#* – FTA HW Version


*#*#44336#*#*

PDA, Phone, CSC, Build Time, Changelist number


کدهای مخفی برای تست های مختلف کارخانه ایتست سیگنال


*#*#0283#*#*


تست ال سی دی


*#*#0*#*#*


ورژن صفحه لمسی


*#*#2663#*#*


تست ویبره و نور صفحه کلید


*#*#0842#*#*


تست صفحه لمسی


*#*#2664#*#*


تست سنسور مجاورت


*#*#0588#*#*


نمایش ورژن رم


*#*#3264#*#*


تست صدای زنگ


*#*#0673#*#* *#*#0289#*#*


 

@androidparsi

گوشی های اندروید و سیستم عامل اندروید مملو از نکات جالب و بعضا ترفند های مخفی است که دانستن آنها حتی در حد آشنایی با ابتدایی ترین آنها، میتواند برای هر کاربری مفید باشد. البته قرار نیست با یادگیری این نکات و ترفندها همگان تبدیل به کاربران حرفه ای شوند، اما دانستن آنچه که بسیاری از آن بی خبر هستند، میتواند بخشی از کارهای روزمره شما با هوشمند خود را بهینه کند.


 @androidparsi


در اینجا ما چند قابلیت جالب در اندروید را برای شما معرفی میکنیم که امیدواریم برای شما هم مفید باشد.


 



 

@androidparsi

1– باز کردن دایرکتوری فایل ها در گوگل کروم

شما در اندروید (و حتی در PC و ویندوز) میتوانید فایل ها و پوشه های خود را در مرورگر گوگل کروم باز کنید. به عبارت دیگر میتوانید به سادگی مسیر پوشه ها و فایل های خود مثلا بر روی حافظه خارجی را در کروم و حتی هر مرورگر دیگری باز و دنبال کنید. برای این کار کافی است که مرورگر خود را باز کنید و در قسمت ورود آدرس عبارت file:///sdcard/ را وارد کنید. به این ترتیب مسیر حافظه خارجی در مرورگر باز شده و میتوانی مانند یک مدیر فایل از آن بهره ببرید.


 



 

@androidparsi

2 – ذخیره نقشه های گوگل برای استفاده آفلاین

همچنین در اندروید شما میتوانید نقشه های گوگل را برای استفاده آفلاین ذخیره نمایید. برای اینکار اپلیکیشن Google Maps را باز کنید و در قسمت جستجو عبارت ok map را وارد کنید و کلید Enter را بزنید. بعد از آن موقعیت مورد نظر بر روی نقشه را انتخاب کنید و بر روی دکمه Save ضربه بزنید. به این ترتیب نقشه شما بر روی حافظه گوشی ذخیره میشود و از طریق قسمت Your Places قابل دسترسی خواهد بود:


 



 @androidparsi


3 – خاموش کردن اصلاح خودکار املای کلمات

این یکی از مواردی است که بسیاری از کاربران با آن دردسر دارند و بسیاری به دنبال راهی برای غیر فعال کردن این قابلیت هستند. برای خاموش کردن این قابلیت کافی است به تنظیمات گوشی خود بروید و از قسمت Language and Input تنظیمات کیبورد اندروید – Android Keyboard – را انتخاب و گزینه Auto Correction را به حالت خاموش تغییر وضعیت دهید:


 



 @androidparsi


4 – شماره موبایل شما در تنظیمات پیدا میشود!

تا به حال برای شما هم پیش آمده است که شماره یکی از سیم کارت های مورد استفاده در گوشی خود را فراموش کرده باشید؟ نگران نباشید چون با یک راهکار ساده میتوانید شماره سیم کارت خود را در گوشی اندروید پیدا کنید. به تنظیمات گوشی بروید و در قسمت About سپس Status و بخش Sim Status میتوانید شماره سیم کارت خود را بیابید.


 

@androidparsi

5 – کنترل ویندوز از طریق گوشی اندروید

این امکانی است که البته از طریق یک اپلیکیشن خارجی فعال میشود و به وسیله آن میتوانید کنترل کامل ویندوز را در بر روی لپتاپ یا PC در دست بگیرید. نام این اپلیکیشن Microsoft RDP است و از طریق فروشگاه اندروید قابل دریافت است. این ابزار کنترل کامل ویندوز را از طریق ریموت در اختیار شما میگذارد و برای فعال کردن آن نیاز به نصب هیچ برنامه ای بر روی ویندوز نیست. تنها با این اپلیکیشن و IP میتوانید یک ریموت کنترل بر ویندوز داشته باشید:


 



 منبع:


@androidparsi